SELAMAT DATANG...

... selamat datang ke ONE STOP CRAFT.... blog yang menjadi tempat saya menyuntik inspirasi untuk lebih kreatif, aktif, produktif, dan inovatif, tidak hanya untuk diri pribadi, tetapi juga untuk semua yang meminati ketrampilan (craft) ....

Friday, July 6, 2012

Pencil Box

Jumpa lagi....
Wuiiih...lamanya tidak mengupdate blog. Hari ini entri saya isi dengan menampilkan "pencil box" yang sederhana & sangat mudah membuatnya.  Pencil box ini adalah pesanan khusus dari suami & anakku.  Yang biru adalah untuk Azizah, anakku dan yang coklat untuk suamiku.


Kreasi ini tidak hanya bisa dijadikan kotak untuk menyimpan pensil & alat tulis lain. Suamiku menggunakan kotak ini untuk menyimpan segala charger & gadget handphone yang ada agar aman & mudah dibawa kemana-mana....hehehe...:). Juga bisa digunakan sebagai penyimpan alat-alat make-up.

Bahan yang digunakan adalah hard cotton yang dilapisi dengan hard interfacing agar lebih keras & tebal. Dibagian dalam juga ditambah dengan lapisan lining agar lebih cantik & rapi.  Binding dibagian atas lebih mempermanis kotak pensil ini.  Sebagai penutup, saya gunakan resleting  potong.  Suatu saat nanti saya akan coba berikan tutorial untuk menjahit pencil box ini.  Insyaallah...^_^




2 comments:

  1. ada ya? patutla nampak kemas dan keras je..kena cari ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye sis Dalila..ada byk jenis bhn pelapis utk mengeraskan kain & menjadikan beg, pouch yg kita jahit jd kemas. Hard interfacing biasa kite gune utk lapis leher kemeja laki2, byk dijual kat kedai2 jahit biasa. Hard cotton yg sy gune ni, sy beli kat Nagoya...^^.
      Trmksh sis dah berkunjung kat blog sy...

      Delete